fredag 28 januari 2011

Onsdags bakning

Onsdagarna tillhör en av mina favorit dagar. Även om jag är rätt slut på kvällen, så innehåller den mycket gott :) I onsdags var det Matildas tur att välja vad som skulle bakas. Hon valde mini prinsess bakelser, och eftersom vi hade marsipan från i julas tyckte jag vi kunde försöka oss på det.

Först fick vi baka en sockerkaka. Eftersom Johanna hade sin kompis Amanda med hem skulle vi göra 6 bakelser.
.
Sedan var det på med vaniljkräm och lite grädde rundt på toppen för att marsipanen skulle fastna bra.
Lite pilligt men inte alls så svårt som man kan tro :)



Linnea ville ha lite choklad på sin så som det är på de vi köper ibland… (Frödinge)


Visst blev de fina? Och de var goda kan vi meddela alla som undrar. Undrar vad vi gör nästa vecka? Då är det Linneas tur att välja. Matilda hoppas hon väljer nybakat bröd. Vi får väl se...

4 kommentarer:

  1. det ser så härligt ut!!! vilken bra onsdag-tradition! love it!!!
    Julie, bloggen ser så fin ut!!! gillar mycket! :) kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack Elena :) Jag experimenterar lite med bloggandet…

    SvaraRadera
  3. Hej Julie! Vad duktig du är som bakar med dina flickor, jag önskar jag kunde baka också. Härlig tradition!!!

    SvaraRadera
  4. Åh vad gott det ser ut! Har också tänkt prova mini prinsessbakelser. Pia

    SvaraRadera